Weddingplanner inhuren of niet?

Ik heb Vanessa gevraagd om een uit te leggen waarom je een weddingsplanner zou nemen voor je bruiloft. Als fotograaf vind ik het heel prettig als je een weddingsplanner / ceremoniemeester rondloopt op je bruiloft. Vanessa heeft het heel goed verwoord. En ze weet vast nog wel een goede fotograaf.
Danny van Kolck

Wat ontzettend leuk, dat Weddings and More aan mij vraagt, om een stukje te schrijven voor hun blog! Tuurlijk wil ik dat doen!

Eerst maar een korte kennismaking.

Mijn naam is Vanessa van Poelgeest en ik ben Weddingplanner bij Your Fairytale. In 2010 heb ik dit bedrijf gestart na aanleiding van het organiseren van mijn eigen bruiloft en van het organiseren van bruiloften voor enkele kennissen en vrienden. Dat vrienden en kennissen mijn hulp vroegen, zegt wel wat over mijn organisatie vermogen. Maar goed, laten we eerlijk zijn, een professioneel bedrijf is nu natuurlijk niet direct neer gezet. Dus besloot ik om de opleiding te volgen voor Weddingplanner en mede daardoor is mijn kennis en ervaring nog verder uitgebreid in deze drie jaar. In de tussentijd heb ik dan ook enkele bruiloften mogen organiseren voor bruidsparen die ik heb leren kennen via bruidsbeurzen, of die ik via mijn website heb ontmoet. Erg leuk om ieder bruidspaar, met eigen wensen en ideeën, te mogen begeleiden bij de voorbereidingen van hun bruiloft en op hun bruiloft.

Weddingplanner inhuren of niet?

Wanneer jullie contact opnemen met Your Fairytale wordt er eerst een geheel vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek gemaakt. Gedurende dit gesprek wordt er gevraagd naar wat jullie verwachten van mij. Hierbij valt te denken aan de volgende diensten:

  • Weddingplanning: Jullie hebben mijn hulp nodig bij het vinden van de juiste leveranciers, jullie hebben geen inzicht, zin of tijd  om jullie bruiloft te plannen en te organiseren;
  • Ceremoniemeester: Jullie hebben begeleiding nodig bij het maken van het draaiboek voor de bruiloft en jullie willen graag een professionele ceremoniemeester voor op de dag van de bruiloft.
  • Weddingconsult: Jullie willen tips en ideeën opdoen die passend zijn bij de bruiloft die jullie al gepland hebben.

Ook bespreken we tijdens dit gesprek welk budget jullie hebben voor de bruiloft. Aan de hand van deze gegevens wordt er een passende offerte gemaakt.

Veel bruidsparen denken dat het inhuren van een Weddingplanner alleen is weggelegd voor bruidsparen met een enorm budget voor hun bruiloft. Deze bruiloften met enorm budget vragen dan ook veel meer bezichtigingen, leveranciers, afspraken, aantal gasten en uren voor de planning waardoor de kosten voor het inhuren van een Weddingplanner uiteraard  ook hoger uitvallen. Maar eigenlijk kan iedereen een Weddingplanner inhuren, want juist een bruiloft met minder budget vind ik als Weddingplanner erg leuk om te mogen organiseren. Het komt dan ook veel meer neer op de creativiteit en kennis van mij als Weddingplanner. En omdat ik al meerdere bruiloften heb mogen organiseren, zijn mijn creativiteit en kennis ook enorm gegroeid.

Maar denk niet alleen aan de creativiteit. Ook maken jullie gebruik van de ervaring van de Weddingplanner. Er wordt een kloppend en passend draaiboek gemaakt aan de hand van jullie wensen. Zo voorkomen we veel valkuilen waardoor de dag soepel en plezierig zal verlopen voor jullie en al jullie gasten. Jullie lezen het goed ‘aan de hand van jullie wensen en ideeën’. Helaas denken nog steeds veel bruidsparen dat als zij een Weddingplanner inhuren, zij zelf niets meer hebben in te brengen over hun eigen bruiloft. Integendeel, juist door de vele verschillende wensen en ideeën uit te werken tot één geheel maakt mijn werk zo leuk. Zo is iedere bruiloft uniek, bijzonder en vooral passend bij jullie wensen.

Een ander voordeel van het inhuren van een Weddingplanner is dat jullie gebruik maken van de beste en meest betrouwbare leveranciers waar ik al eerder mee samengewerkt heb. Deze bieden ook vaak iets extra’s naar de bruidsparen toe, denk hierbij aan een korting of een extra service.

Bij al deze voordelen komt dan ook nog eens, dat jullie veel meer tijd over houden voor alle leuke dingen! De Weddingplanner neemt een zeer groot deel van deze planning op zich waardoor jullie veel tijd besparen aan de organisatie van jullie bruiloft en daardoor ook geen stress ervaren.

Heerlijk toch, zonder stress toeleven naar jullie eigen bruiloft met de ervaring van een Weddingplanner?

Nog even kort samengevat: Jullie budget voor de bruiloft en jullie wensen bepalen de kosten voor het inhuren van een Weddingplanner. Deze kosten komen zeker dubbel en dwars naar jullie terug in de vorm van tijdsbesparing, uitgebreide kennis en ervaring, geen stress, creativiteit en leuke extra’s!

Willen jullie ook weten wat ik voor jullie kan betekenen?

Bekijk de website voor meer informatie www.yourfairytale.nl

Of neem contact op met mij via info@yourfairytale.nl voor een geheel vrijblijvend en kosteloos kennismakingsgesprek.

Liefs,

Vanessa van Poelgeest

Weddingplanner

Your Fairytale

YF logo voor leveranciers

Geef een reactie

