VEELGESTELDE VRAGEN BRUIDSFOTOGRAFIE

Bij de zoektocht naar een bruidsfotograaf hebben de meeste mensen wel een paar vragen. Ik beantwoord ze graag allemaal! De meest voorkomende vragen heb ik hier alvast op een rijtje gezet.
♥ ik ben niet fotogeniek
Wees gerust, 9 van de 10 mensen die je op mijn website ziet, vond zichzelf niet fotogeniek van te voren 🙂 Het is mijn werk om ervoor te zorgen dat jullie toch mooi op de foto staan, dus geen zorgen.
Hoe ik dat doe? Mijn portretsessies zijn altijd lekker ontspannen en gezellig. Jullie kunnen met elkaar kletsen, lachen, gek doen of gewoon rondwandelen. Door meer met elkaar bezig te zijn dan met de camera, voel je je snel op je gemak. En als je jezelf kunt zijn, ben je mooi. Ook op de foto 🙂

♥Ben je professional?
Ja dat ben ik, mijn bedrijf is gevestigd in een  zeer ruime Studio in  Almere, Ook ben ik  Huisfotograaf van Theater Carré, en natuurlijk is de Bruidsfotografie een grote pijler van ons bedrijf. Er zijn genoeg amateurs in ons vak, Maar een professionele fotograaf kan vrij eenvoudig aantonen dat hij in het “vak” zit.

♥ kunnen we een keer komen kijken in de studio vrijblijvend?
Ja, graag zelfs, zo kan je zien hoe wij werken en kunnen we even kennis maken. Het is voor jullie belangrijk om te weten of er een klik is. Een bruidsfotograaf loopt toch de hele dag mee op je bruiloft. Ook al proberen we altijd zo veel mogelijk op de achtergrond te werken.

♥ Wat doe je als je ziek wordt?
Ik moet er niet aan denken. Maar ook fotografen kunnen een been breken. In zo’n geval hebben wij altijd een reserve fotograaf beschikbaar. Bijvoorbeeld Leonie Odendaal, deze fotograaf ligt  qua werkwijze en stijl dicht bij de mijne. En daarnaast beschik ik over een groot netwerk aan collega’s op wie ik kan rekenen.  Maar ik hoop vooral dat het nooit nodig zal zijn.

♥ En als je camera of lens kapot gaat?
Bij bruiloften en andere shoots buiten de studio heb ik altijd 2 camera’s en diverse lenzen bij me. ik hou niet van gokken met jullie bruiloft, maar speel altijd op safe. Als er iets onverwachts kapot gaat, is er dus niets aan de hand.

♥ Met wat voor apparatuur fotografeer je?
Ik fotografeer met Canon. De keuze voor een Canon heb ik  bewust gemaakt, Omdat de betrouwbaarheid van het merk en het bedrijf heel groot is, mooie kleuren, scherpe foto’s, enz. 🙂
Mijn vaste uitrusting op jullie bruiloft bestaat uit een Canon 5DMarkIII en een Canon 5DMarkII. Objectieven heb ik in de range van 11-200mm.

♥ Ik houd van fotograferen en wil de foto’s van mijn bruiloft/promotie graag zelf kunnen bewerken. Kan ik de originele RAW-bestanden krijgen?
Nee, de RAW-bestanden blijven altijd bij mij. Mijn werk is pas af  als de reportage tot in de puntjes is nabewerkt. Elke  foto wordt met veel zorg  gefinetuned op belichting, kleur en contrast en compositie. Deze nabewerking is een belangrijk proces van mijn werkwijze, en daarom verlaat geen enkele foto onbewerkt mijn studio.

♥ Hoe lang duurt het voordat we de foto’s hebben?
Reken voor een bruiloft op een periode van ongeveer 2 a 3 weken.Deze levertijden is een richtlijn meestal zijn ze er eerder.  Maar er word geen concessie gedaan aan de kwaliteit. Vandaar dat een fotograaf bij ons bedrijf nooit meer dan 2 bruiloften per week kan fotograferen.

♥ Hoeveel foto’s krijgen we?
Jullie krijgen alle foto’s die wij hebben gefotografeerd en de keuring zijn doorgekomen. Zonder extra kosten. Meer mooie foto’s betekent tenslotte meer fun.

♥ Is het mogelijk om voordat we gaan trouwen vast een proefsessie te doen?
Zeker, een pré wedding is zelfs absoluut aan te raden! Het is superleuk en jullie krijgen eindelijk goede foto’s van jullie samen! En die kunnen jullie weer gebruiken om een spetterende uitnodiging mee te maken voor de bruiloft. Maar wat misschien nog wel belangrijker is: een pré weddingshoot maakt dat je alvast kunt wennen aan mij en aan de camera. En als je het resultaat ziet, weet je meteen zeker dat zelfs jij goed op de foto kunt staan tijdens je bruiloft 😉
Als je de buisreportage door ons laat verzorgen dan is er een speciale prijs voor de pré weddingshoot.

♥ Hoeveel tijd moeten we tijdens onze bruiloft reserveren voor de fotosessie?
Ik raad aan 45 minuten de tijd te nemen voor 1 locatie, of 1,5 uur als jullie op 2 locaties willen fotograferen. Dat klinkt misschien ruim, maar de ervaring leert dat dit absoluut geen overbodige luxe is. Dan hebben jullie de tijd om los te komen en lekker ontspannen voor de camera te staan. Hou bij de planning ook rekening met de reistijd van/naar de locaties, en de tijd die nodig is om te parkeren etc.

♥ Wij trouwen niet in Almere maar veel verder weg bv Rotterdam, Leeuswarden of zelfs in Griekenland. Kunnen we je boeken?
Ja, absoluut! Ik woon zelf in Almere, maar voor een leuke bruiloft is geen reis te lang. Ik fotografeer ook in het buitenland. Stuur me vrijblijvend een berichtje om te bespreken wat allemaal mogelijk is.

♥ Het klink duur zo’n reportage, maar is dat ook zo?
Tja, dat is moeilijk, wij proberen voor ieder budget een reportage te maken, we hebben een vaste prijs per uur van €110,00 per uur incl. alle kosten zoals vervoer (Almere en omgeving), nabewerken, de beroemde DVD show.
Maar kom langs dan komen we er altijd uit.

Je zal best nog wel wat vragen hebben, maak een afspraak op info@weddingsandmore.eu. ook als je een keer wilt kijken in onze studio mag je me mailen.

Geef een reactie

